Administratorul este persoana fizica sau persoana juridica, asociata sau neasociata, care efectueaza toate operatiunile cerute pentru aducerea la indeplinire a obiectului de activitate al societatii.
Nu pot fi administratori persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile ori care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, pentru infractiunile de bancruta, gestiune frauduloasa si delapidare prevazute de art. 143-145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau pentru cele prevazute de Legea nr. 31/1990 (art. 731 Legea 31/1990).
Primii administratori ai societatilor comerciale sunt desemnati prin actul constitutiv la infiintarea firmei.
Decizia de a schimba administratorul/ii se ia de catre toti asociatii, prin hotarare AGA.
Mandatul noului administrator poate fi acelasi ca si al celor initiali sau poate fi limitat in anumite conditii, aceasta mentiune fiind consemnata in noul act constitutiv si in hotararea AGA.